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Call for Papers: The 2016 Royal Military College History Symposium

The Education of an Air Force, 1914-2014

Royal Military College of Canada
Kingston, Ontario
2-4 November 2016

RMCC Symposium 16 poster-page

Air forces have found that the answer to narrow, technically-focused understandings of air power has been, and continues to be, through education: the developing of a mastery of air power along with a broader of understanding of how and where it can best serve the needs of parent societies. Higher education for commanders and staffs develops critical thinking, creativity, and reasoning skills which better prepare individuals to think, to cope with unexpected problems and situations, and to anticipate military requirements. The 2016 Royal Military College History Symposium, ‘The Education of an Air Force, 1914-2014’, will look at the development of air power thought and education, and how learning has shaped the application of air warfare. Papers will deal both with the evolution of the concepts and at the same time the creation and evolution of the institutions that have taught these ideas over the first century of military flight.

The following speakers have accepted invitations to speak: Dr Allan English (Queen’s University); Dr Peter Gray (University of Birmingham); Dr Harold Winton (USAF School of Advanced Air and Space Studies); Professor Williamson Murray; Dr Christopher Cain (USAF Air University); Dr Mark Wells (former head of History at USAFA); Dr Richard Goette (RMCC); Dr Christina Goulter (King’s College London); Dr Mark Clodfelter (U.S. National War College); Dr Wray Johnson (Marine Corps University). We hope to have a speaker from Australia who will speak about the genesis of the Air Power Development Centre.

The symposium is co-sponsored by the Royal Canadian Air Force and will include a visit to the Canadian Forces Aerospace Warfare Centre in Trenton Ontario.

In addition the conference organizing committee solicits proposals for papers on all aspects of air force learning over the past century. Topics may include such themes as: civilian control of military education, the introduction of or reforms to air power education policies and programmes, the conduct of education courses, and the impact of conflict and technology on air power education. Papers considering air forces other than those of Western Europe, Australia, the US and Canada are particularly welcome. Proposals should include a 200-300 word abstract accompanied by a one-page CV and should be emailed to [email protected] no later than 30 May 2016.

The proceedings of the conference will be published in an edited volume by the University of British Columbia Press.

 

Les forces aériennes ont constaté que l’alternatif aux interprétations limitées axées sur la technologie de la puissance aérienne a été, et continue d’être, fondé sur l’éducation : l’élaboration d’une maîtrise de la puissance aérienne ainsi qu’une plus large compréhension de comment on peut mieux répondre aux besoins des sociétés. L’enseignement supérieur pour les commandants ainsi que les officiers d’état-major développe l’esprit critique, la créativité et les capacités intellectuelles qui préparent mieux les individus à penser, à faire face aux situations et problèmes inattendus et d’anticiper les besoins militaires. Le colloque en histoire de 2016 du Collège militaire Royal du Canada, intitulé « L’éducation d’une force aérienne 1914-2014 », se penchera sur le développement des pensées et programmes d’éducation sur la puissance aérienne, et comment l’éducation a façonné l’application de la guerre aérienne. Egalement les conférenciers se pencheront sur la création et l’évolution des institutions qui ont enseigné ces idées au cours du premier siècle de vol militaire.

Les conférenciers suivants sont confirmés leur particpation : Professeur Allan English (Université Queens) ; Dr Peter Gray (Université de Birmingham) ; Dr Harold Winton (USAF School of Advanced Air and Space Studies) ; Professeur Williamson Murray ; Dr Christopher Cain (USAF Air University) ; Dr Mark Wells (ancien chef du département d’histoire à USAFA) ; Dr Richard Goette (CMRC) ; Dr Christina Goulter (Kings College London) ; Dr Mark Clodfelter (US National War College) ; et, Dr Wray Johnson (Marine Corps University) Nous espérons avoir un conférencier de l’Australie qui nous parlera de la genèse de la Centre de développement de la puissance aérienne, examinera l’expérience australienne durant cette même période.

Le colloque est coparrainé par l’Aviation royale du Canada et inclura une visite au Centre de guerre aérospatiale des Forces canadiennes à Trenton Ontario.

En outre le comité organisateur du colloque sollicite des propositions de communications sur tous les aspects d’apprentissage des forces aériennes depuis 1914. Ces études peuvent inclure des thèmes tels que : contrôle civil de l’éducation militaire, l’introduction du ou des réformes de politiques éducatives et programmes d’apprentissage des forces aériennes, le déroulement des cours d’éducation, et l’impact des conflits et de la technologie sur l’éducation de la puissance aérienne. Les propositions qui touchent des forces aériennes autres que celles de l’Europe occidentale, les É-U, l’Australie et le Canada seront particulièrement propices.

Les propositions doivent prendre la forme d’un résumé de 200 à 300 mots accompagné d’un curriculum vitæ d’une page. Elles doivent être envoyées à [email protected] au plus tard le 30 mai 2016.

Le compte rendu de la conférence sera publié dans un ouvrage édité par les Presses de l’Université de la Colombie-Britannique.



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